متفرقه

مزایای آشواگاندا چیست؟

مزایای آشواگاندا چیست؟

آشواگاندا یک درختچه همیشه سبز است که در هند ، خاورمیانه و مناطقی از آفریقا رشد می کند.

این گیاه سابقه طولانی در استفاده در طب سنتی دارد.

برای صدها سال مردم از ریشه و میوه قرمز نارنجی آشواگاندا برای اهداف دارویی استفاده کرده اند.

این گیاه به نام جینسینگ هندی یا گیلاس زمستانی نیز شناخته می شود.

نام ” آشواگاندا” بوی ریشه آن را توصیف می کند ، به معنی “مانند اسب”.

در تعریف ، اشوا به معنای اسب است.

پزشکان از این گیاه به عنوان مقوی عمومی برای تقویت انرژی و کاهش استرس و اضطراب استفاده می کنند.

برخی همچنین ادعا می کنند که این گیاه می تواند برای برخی سرطان ها ، بیماری آلزایمر و اضطراب مفید باشد.

تحقیقات بیشتری لازم است. تا به امروز مطالعات امیدوار کننده در مورد مزایای سلامتی آشواگاندا عمدتا در حیوانات بوده است.

این مقاله به بررسی کاربردهای سنتی آشواگاندا ، نحوه مصرف آن و شواهد موجود در مورد فواید و خطرات احتمالی آن می پردازد.

مردم از آشواگاندا برای چه استفاده هایی می کنند؟

آشواگاندا یک گیاه مهم در طب آیورودا است. این یکی از قدیمی ترین سیستم های پزشکی در جهان و یکی از سیستم های بهداشتی هند است.

در طب آیورودا ، آشواگاندا یک راسایانا در نظر گرفته شده است. این بدان معنی است که از نظر روحی و جسمی به حفظ جوانی کمک می کند.

برخی شواهد نشان می دهد که این گیاه می تواند دارای اثرات محافظت در برابر نورون و ضد التهاب باشد.

التهاب زیربنای بسیاری از شرایط سلامتی است و کاهش التهاب می تواند بدن را در برابر شرایط گوناگون محافظت کند.

به عنوان مثال ، مردم برای کمک به درمان موارد زیر از آشواگاندا استفاده می کنند:

1. فشار
2. اضطراب
3. خستگی
4. درد
5. بیماری های پوستی
6. دیابت
7. آرتروز
8. صرع

در درمان های مختلف از قسمتهای مختلف گیاه از جمله برگ ، دانه و میوه استفاده می شود.

این گیاه در غرب در حال محبوبیت است. امروزه مردم می توانند آشواگاندا را به عنوان مکمل در ایالات متحده خریداری کنند.

فواید آن برای سلامتی چیست؟

مطالعات علمی نشان داده اند که آشواگاندا ممکن است برای موارد زیر مفید باشد.

گفته می شود، محققان اطلاعات زیادی در مورد نحوه واکنش گیاه در بدن انسان ندارند.

در بیشتر مطالعات تاکنون از مدل های حیوانی یا سلولی استفاده شده است ، به این معنی که دانشمندان نمی دانند که آیا نتایج مشابهی در انسان رخ می دهد یا خیر.

برخی شواهد برای استفاده از آشواگاندا برای موارد زیر وجود دارد:

استرس و اضطراب

آشواگاندا در مقایسه با داروی لورازپام (دارویی آرامبخش) می تواند اثر آرام بخشی بر علائم اضطراب داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2000 نشان داد که این گیاه دارای اثر قابل مقایسه ای در کاهش اضطراب نسبت با لورازپام است که نشان می دهد آشواگاندا می تواند به همان اندازه برای کاهش اضطراب مؤثر باشد.

با این وجود محققان این مطالعه را روی موش ها و نه انسان ها انجام دادند.

در یک مطالعه در سال 2019 بر روی انسان ، محققان دریافتند که مصرف دوز روزانه 240 میلی گرم آشواگاندا به طور قابل توجهی میزان استرس افراد را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد که شامل کاهش سطح کورتیزول که هورمون استرس است می شود.

در مطالعه دیگری در سال 2019 بر روی انسان ، مصرف 250 میلی گرم یا 600 میلی گرم آشواگاندا در روز منجر به کاهش استرس گزارش شده توسط خود شخص و همچنین سطح کورتیزول پایین تر شد.

اگرچه این تحقیقات امیدوار کننده است اما دانشمندان قبل از توصیه به استفاده از این گیاه برای درمان اضطراب احتیاج به جمع آوری کنند اطلاعات بیشتری دارند.

آرتروز

آشواگاندا ممکن است به عنوان مسکن درد عمل کند و از طی سیگنال های درد در سیستم عصبی مرکزی جلوگیری کند.

همچنین ممکن است برخی از خواص ضد التهابی را داشته باشد.

به همین دلیل ، برخی تحقیقات نشان داده است که در درمان انواع آرتروز از جمله آرتریت روماتوئید ، مؤثر است.

یک مطالعه کوچک در سال 2015 بر روی 125 نفر از افراد مبتلا به درد مفصل این گیاه را به عنوان گزینه درمانی برای آرتریت روماتوئید دارای ظرفیت بالقوه دانست.

سلامت قلب

برخی از افراد از اشواگاندا برای تقویت سلامت قلب خود استفاده می کنند ، از جمله:

1. کاهش فشار خون بالا
2. کاهش کلسترول بالا
3. کاهش درد قفسه سینه
4. جلوگیری از بیماری قلب

با این حال ، تحقیقات کمی برای حمایت از این مزایا وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2015 بر روی انسان نشان داد که عصاره ریشه آشواگاندا می تواند استقامت قلبی تنفسی را افزایش دهد ، که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

با این حال ، تحقیقات بیشتر لازم است.

درمان آلزایمر

طبق یک بررسی در سال 2011 ، چندین مطالعه توانایی آشواگاندا را در کاهش یا جلوگیری از دست دادن عملکرد مغز در افراد مبتلا به بیماری های تخریب عصبی مانند بیماری آلزایمر ، بیماری هانتینگتون و پارکینسون بررسی کرده اند.

با پیشرفت این شرایط ، قسمت هایی از مغز و مسیرهای پیوندی آن آسیب می بینند که منجر به از دست دادن حافظه و عملکرد آن می شود.

این بررسی نشان می دهد وقتی موش ها در مراحل اولیه بیماری اشواگاندا دریافت می کنند ممکن است بتواند از آن محافظت کند.

سرطان

در همان بررسی در سال 2011 ، چند مطالعه امیدوار کننده نیز توصیف شده است که نشان می دهد آشواگاندا ممکن است قادر به جلوگیری از رشد سلول در برخی سرطان ها باشد.

این شامل کاهش تومورهای ریه در مطالعات حیوانی است.

نحوه مصرف آشواگاندا

دوز آشواگاندا و نحوه استفاده مردم از آن به شرایطی که امیدوارند درمان کنند بستگی دارد.

براساس آزمایشات بالینی مدرن ، هیچ دوز استانداردی وجود ندارد.

مطالعات مختلف از دوزهای مختلف استفاده کرده اند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف 250-600 میلی گرم در روز می تواند استرس را کاهش دهد.

مطالعات دیگر از دوزهای بسیار بالاتر استفاده کرده اند.

دوزهای کپسول اغلب حاوی 250 تا 1500 میلی گرم آشواگاندا است.

این گیاه به شکل کپسول ، پودر و عصاره مایع است.

در برخی موارد ، مصرف مقادیر زیاد می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند.

قبل از مصرف هرگونه مکمل گیاهی جدید ، از جمله آشواگاندها ، بهتر است با یک متخصص بهداشت در مورد ایمنی و دوز دارو صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *